Onderwerpen
Na de training kunnen de deelnemers hun boodschap kernachtig, gestructureerd, overtuigend en boeiend overbrengen, hebben zij meer zelfvertrouwen in het geven van presentaties, zijn zij in staat om op de juiste wijze in te spelen op vragen en reacties uit het publiek en kunnen zij omgaan met eigen spanning.
De deelnemers vragen we een inventarisatieformulier in te vullen waarop zij kunnen aangeven wat zij willen behandelen in de training. Naar aanleiding van de wensen van de opdrachtgever en de deelnemers doet de trainer een programmavoorstel en in overleg met de opdrachtgever wordt het definitieve programma vastgesteld.
De deelnemers krijgen voor aanvang van de training de opdracht een presentatie voor te bereiden. De werkwijze is, naast cognitieve overdracht, vooral gebaseerd op inzicht krijgen in en het verbeteren van de eigen houding en gedrag. De nadruk ligt op het doen. Geboden wordt een veilig klimaat voor feedback. De theorie wordt steeds ondersteund door oefeningen en simulaties uit de praktijk. We maken gebruik van filmpjes en video-opnames.
De training duurt drie dagdelen.
Het maximum aantal deelnemers is tien.
Een ruimte met verplaatsbare stoelen, een flipover met schrijfmateriaal, een beamer, pennen en papier voor de deelnemers.