We zijn ons vaak niet bewust van het effect van ons gedrag. Het ontvangen van feedback vinden we moeilijk. Complimenten worden weggewoven en opbouwende kritiek niet gehoord.
Op een zorgvuldige manier feedback kunnen geven en ontvangen levert betere samenwerking en sterkere relaties op.
Het doel van de training is dat de deelnemers feedback durven en kunnen geven en feedback ontvangen.
Voorwaarden van het geven en ontvangen van feedback
Belemmeringen om feedback te geven en te ontvangen
Theorie over feedback geven
Objectief waarnemen
Bewust worden van oordelen, gevoelens en behoeften
Het geven van positieve feedback
Omgaan met weerstand
Verschil tussen assertief, subassertief en agressief gedrag
Feedback ontvangen: luisteren, samenvatten, vragen stellen
Oefenen in het geven en ontvangen van opbouwende kritiek
Casuïstiek uit de praktijk oefenen
De duur van de training is afhankelijk van de leerdoelen. Minimaal duurt de training twee dagdelen, waarvan een dagdeel met een acteur wordt gewerkt.
Het maximum aantal deelnemers is twaalf